چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
دستاوردهای دولت سیزدهم

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد گفت: شهید رئیسی در عرصه فرهنگ به خط اصیل و مطمئن ملتزم بود و در این دوره گرفتار حواشی در فعالیت‌های فرهنگی نشدیم و در هیچ مرحله‌ای از فرهنگ، چالشی را تجربه نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، در نشست رونمایی از دستاوردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دولت سیزدهم که امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام حزن و عزای سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: یکی از وظایف اجتماعی ما این است که تصویری از زیبایی‌های حماسه‌های مردم به نمایش بگذاریم و از مردم خراسان رضوی قدردانی مناسبی داشته باشیم که با شور در انتخابات شرکت کردند.

وی افزود: اگر این حماسه‌ها در هر قسمتی از جهان رقم می‌خورد، سال‌ها آوازه این دستاوردها را می‌شنیدم، لذا از تمامی مردم عزیز ایران قدرشناسی و تشکر می‌کنیم که در این اجتماع شرکت کرده و این حضور منظم به دلیل راهبردی دقیق رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با دقت بسیاری در مسائل اصلی کشور راهبرد خود را تعیین می‌کنند.

اصلی‌ترین درس عاشورا، درسی فرهنگی است

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اگر قرار است درسی از عاشورا و بازخوانی قیام عاشورا بگیریم، اصلی‌ترین درس عاشورا، درسی فرهنگی است. هنگامی که جامعه اسلامی با جایگزینی سلطنت در مقابل امامت، میدانی برای تغییر فرهنگ عمومی جامعه را فراهم ساخت، سیدالشهداء (ع) با قیام خود برای مبارزه علیه جبهه فرهنگی باطل قیام کردند و با شجاعت و ایستادگی واقعه کربلا را رقم زدند که این یک میدان دائمی و ابدی است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: امکان ندارد که بشریت وجود داشته باشد و حق و باطل نباشد. بنابراین باید حق و باطل را شناسایی کنیم تا بتوانیم در مسیر درست و دفاع از حق و انقلاب فرهنگی دفاع کنیم.

وی در خصوص عرصه فرهنگ، تصریح کرد: عرصه فرهنگ از اولویت‌هایی است که انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب مکرر در میدان‌های گوناگون اهمیت آن را بیان کرده‌اند. در پیروزی انقلاب اسلامی مسئله دانشگاه‌ها اهمیت بسیاری داشت و مسائل فرهنگی در اولویت آن قرار گرفت. اهمیت فرهنگ در کالبد جریان فرهنگی، علمی، پژوهشی دانشگاه‌ها و حمایت از ظرفیت‌ها و تأسیس نهادهای فرهنگی که در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و...، شکل گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: تمامی این موارد نشانه این است که فرهنگ در تراز و افق اسلامی همواره دارای اهمیت و اولویت است. امروزه اگر رهبر معظم انقلاب از سیره شهید رئیسی به عنوان سرمشق تمامی سیاستمداران و رؤسای جمهور یاد می‌کند، نشان از این است که شهید رئیسی خود را درگیر حواشی نکرد و تمامی ظرفیت‌های خود را برای خدمت بنا نهاد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: تمامی ما امروزه به شهید رئیسی افتخار می‌کنیم، زیرا ایشان در هیچ موضوعی کشور را به حاشیه نبرد و این مرد دلسوزانه و دغدغه‌مندانه برای مردم شبانه‌روزی خدمت کرده است. اگر امروزه در عرصه فرهنگ گرد هم جمع شده‌ایم، نباید فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب در بخش اعظمی از مقاطع زمانی نگران تهاجم فرهنگی هستند و مجموعه‌های فرهنگی در برخی از دوران‌ها قابل اعتماد نبودند و رهبر را نگران می‌کردند. اینها اتفاقاتی است که در مرحله‌های گوناگون دولت‌های مختلف مشاهده و درک شده است.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های شهید رئیسی این بوده است که در عرصه فرهنگ به خط اصیل و مطمئن ملتزم بود و در این دوره گرفتار حواشی در فعالیت‌های فرهنگی هم نشدیم و در هیچ مرحله‌ای از فرهنگ چالشی را تجربه نکردیم.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد بیان کرد: رئیس جمهور خدوم در راهبری حوزه فرهنگ و عملیات فرهنگی دچار حاشیه و عقب‌گرد نشده است. همچنین مردمی بودن و خستگی‌ناپذیری ایشان مزیت عمومی این فرد در حوزه مدیریت است. میدان دادن به شهرستان‌ها و ظرفیت‌های مردمی از دیگر مزیت‌هایی است که در دولت سیزدهم به جد مشاهده شده است و امیدواریم که این روند در دولت رییس جمهور جدید ادامه یابد و به بلوغ کمی و کیفی خود دست یابد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: حال فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم برای مردم حال خوبی بود، زیرا شهید جمهور امید و روزنه‌ای را برای مردم و اهالی فرهنگ ایجاد کرد که مردم طی آن امیدوار بودند و در خراسان رضوی شاهد رشد بسیاری از عرصه‌های فرهنگی هستیم که بسیار موثر واقع شده است. در دولت سیزدهم رشد صنعت چاپ در خراسان رضوی قابل تحسین بود و باید به دنبال فعال‌سازی مزیت‌های دیگر این استان باشیم و ظرفیت چاپ را افزایش دهیم که البته این امر باید با تسهیل‌گری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.

وی افزود: برای نخستین بار در استانداری خراسان رضوی قرارگاهی تحت عنوان «اقتصاد فرهنگ و زیارت» شکل گرفته و اقدامات بسیار خوبی را آغاز کرده است. دو نکته در خصوص شهید رئیسی وجود دارد که اهالی فرهنگ باید به آن توجه کنند، اولین نکته در خصوص توجه و اهتمامی است که تمامی ما باید به سیره شهید رییسی داشته باشیم، زیرا شهید رئیسی شخص نیست و بلکه مکتب است و این امر در صورتی است که از شهادت ایشان یک سوم جهان اعلام عزا کردند و این امر نشان از دیپلماسی صحیح دولت سیزدهم دارد.

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: شهید رئیسی هنگامی که زمام دولت را به دست گرفت، بیشترین مشکل در حوزه دیپلماسی وجود داشته است که ایشان در مدت کوتاه خدمت خود توانستند این امر را سامان دهند. دومین نکته توجه به دستاوردها و موفقیت‌های این دولت است که تمامی این موارد نتایج همراهی افراد بسیاری در دولت سیزدهم است که به راهبردی شهید رئیسی اقدامات متعددی را انجام داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha